REGULAMENTUL CAMPIONATULUI NATIONAL DE DRIFT 2013

1. Federatia Romana de Drift (F.R.D.) organizeaza Campionatul National de Drift (C.N.D.R.). Campionatul cuprinde concursurile (etapele) inscrise in calendarul competitional.

F.R.D. elaboreaza, aplica, interpreteaza sau modifica prezentul regulament.

2. Limba oficiala pentru C.N.D.R. este limba romana.

3. Concurent :

- un sportiv la bordul unui automobil de competitie poarta denumirea de pilot ;

- este interzisa prezenta unei alte persoane in interiorul masinii in timpul desfasurarii concursului. Exceptie face perioada de antrenamente si perioada de TaxiDrift;

- sunt admisi piloti rezidenti romani si nerezidenti care poseda legitimatie F.R.D. sau licente internationale. ;

- participantii cu licente internationale vor primi numere de concurs din seria 100.

4. Parc service :

locatie bine delimitata in care reparatiile sunt permise. Se poate folosi “Holding parc” in care este permis accesul in afara desfasurarii antrenamentului si concursului pentru mass-media, reprezentanti acreditati, public etc.

5. Inceperea evenimentului :

- incepe in ziua verificarilor administrative si tehnice ;

- in perioada rezervata antrenamentelor va fi prevazuta o sesiune de taxi-drift. Fiecare ocupant al locului din dreapta va completa o declaratie tip care va fi inmanata organizatorului in momentul iesirii pe pista

6. Automobile admise :

- automobile cu tractiune spate, Roll Cage, scaune pilot si pasager (daca este cazul) Scoica, centuri in 4 puncte.

7. Roti:

-rotile de fabrica pot fi inlocuite cu roti after-market. Toate suruburile / prezoanele trebuie sa fixeze roata.

8. Suspensie :

- imbunatatiri la suspensie sau inlocuirea acesteia sunt permise.

9. Caroserie :

- este permisa folosirea elementelor aftermarket precum bodykituri sau eleroane.

10. Combustibil :

- benzina de orice cifra octanica poate fi utilizata pe post de combustibil. Sunt foarte recomandate rezervoarele de tip racing.

- capacele de inchidere a rezervorului trebuie sa fie fixate astfel incat sa nu se deschida la impact. NU vor exista scurgeri de carburant DE NICI UN FEL, ACESTEA NU VOR FI TOLERATE.

11. Frane :

- modificarile la sistemul de franare sunt permise ;

- sistemul de franare, inclusiv etrierii, discurile, placutele, lichidul si pedalele trebuie sa fie in stare buna de functionare

12. Motor :

- motoarele pot fi modificate sau inlocuite ;

- toate iesirile de scurgere trebuie sa fie bine inchise. NU vor exista scurgeri DE NICI UN FEL, ACESTEA NU VOR FI TOLERATE.

13. Electric :

- contactele generale si de siguranta sunt foarte recomandate si ar trebui sa fie marcate clar daca sunt montate in afara vehiculului.

14. Scaun :

- scaunul pilotului trebuie sa fie echipat cu 4 puncte de fixare sau mai multe.Hamul de umar trebuie sa fie de tip H si nu Y. Bolturile de siguranta trebuie prinse bine de sasiu. In timpul competitiei, geamul pilotului poate fi deschis maxim 15 cm.

15. Pilotul:

- toti pilotii au obligatia de a purta casca de protectie, combinezon dedicat, ghete si manusi. Se recomanda folosirea unei lenjerii din bumbac sau orice alt manerial ignifug, si in nici un caz din nylon.

16. Clasarea in campionat (atribuirea punctelor) :

- Se face in functie de suma totalului de puncte acumulate la toate etapele;

- in cazul de egalitate departajarea se face dupa cele mai multe locuri I, II, III

 

17. Regulament particular :

- se afiseaza folosind buletinele oficiale care au capacitatea sa modifice anumite reguli din regulamentul F.R.D.

18. Permis de organizare :

- F.R.D. va elibera permisul de organizare pentru etapa de drift ;

19. Numere de concurs :

- organizatorul va atribui fiecarui concurent numere care vor fi aplicate pe automobilul de competitie ;

- doua panouri pe portierele din fata masurand 42 cm lungime si 12 cm inaltime. Fiecare din aceste panouri va contine un spatiu de 12×12 cm pentru numarul de concurs care va fi intotdeauna in fata panoului. Numerele vor fi negre cu o inaltime de 10 cm cu o grosime de 2 cm pe un fundal alb. Suprafata ramasa din panou este rezervata pentru organizator ;

- fiecare panou va fi plasat orizontal la marginea fiecarei portiere fata, cu numarul in fata.

20. Numele concurentului si drapelul national :

- drapelul national cu inaltimea de 4 cm, numele pilotului cu inaltimea de 4 cm ;

- caracterul literei Helvetica ;

- ele vor fi pozitionate pe aripa fata stanga + dreapta.

21. Publicitate :

- este permisa, cu conditia sa nu fie ofensatoare, politica, religioasa ;

- spatiile publicitare : usile spate, aripile fata, spate, capota ;

- spatiul federatiei si K.O.E. : parbrizul din fata si spate ;

- spatiul organizatorului: pe panou usa stanga si dreapta.

22. Comportament nesportiv :

- orice incercare de a influenta evolutia celorlalte echipaje : blocarea traseului cu intentie, incetinirea tendentioasa, condusul in contrasens va atrage sanctiuni : avertisment, excluderea pe etapa sau mai multe etape.

23. Inscrierea (limita teoretica este de 40 de masini) :

a) numarul maxim va fi prevazut in regulament particular ;

b) pe site-ul federatiei se gaseste formularul de inscriere care trebuie completat si trimis cu 14 zile inainte de eveniment organizatorului. In cazul etapelor internationale diferitele documente, regulament particular si orice buletin informativ se tiparesc si in limba engleza ;

c) documente necesare la inscriere :

- formular de inscriere ;

- legitimatie de pilot ;

- pasaportul tehnic al automobilului .

d) angajamentul competitional :

- prin inscriere pilotul accepta arbitrajul F.R.D. ;

- se supune jurisdictiilor sportive.

f) la eliberarea legitimatiei de sportiv se va prezenta adeverinta medicala si taxa anuala achitata la un club sportiv.

g). pilotii care au participat la cel putin 4 etape nationale in sezonul competitional 2012 vor primi automat la prima etapa a sezonului 2013 legitimatia de sportiv.

h). Pilotii care nu se incadreaza la Paragraful 23, litera g). si doresc sa participe la una sau mai multe etape din cadrul Campionatului National de Drift 2013, vor fi acceptati daca si numai daca indeplinesc urmatoarele 2 conditii: – masina sa indeplineasca conditiile minime de la Paragraful 6 si pilotul sa indeplineasca conditiile de la Paragraful 15

- vor fi examinati de o comisie de arbitrii si un sportiv legitimat, inaintea antrenamentelor pentru a valida participarea la etapa respectiva. In caz ca nu corespunde nivelului asteptat nu i se va permite participarea la etapa respectiva si i se va restitui taxa de inscriere.

24. Verificari tehnice :

- echipajul tehnic trebuie sa prezinte pasaportul tehnic;

- se verifica: rollbar, centuri, scaune, stingatoare, rezervoare de combustibil, casti, combinezoane, manusi, cagule, ghete;

- este obligatorie folosirea prelatei sub autoturism in parc service. In caz contrar pilotul este penalizat cu o amenda de 50 euro..

- deseurile vor fi colectate in saci de menaj. In caz contrar se penalizeaza cu o amenda de 50 euro.

 

 

25. Scurgere :

- rezervoarele de colectare trebuie sa fie instalate si fixate bine. NU se accepta scurgeri de lichid DE NICI UN FEL.

26. Carlig :

- carligele de remorcare trebuie sa fie instalate in fata si in spatele vehiculului.

27. Lumini :

- toate masinile trebuie sa aiba in functiune luminile de frana.

28. Caroserie :

- capota si capacele trebuie sa fie prinse de sasiu in mod ferm si sigur.

29. Baterii :

- bateriile trebuie sa fie bine fixate, terminalele de curent pozitiv (+) bine izolate si daca sunt localizate in cabina de pilotaj trebuie sa fie acoperite sau cu capace etanse.

30. Evacuare :

- fiecare masina trebuie sa mentina un sistem de evacuare fara risc de incendiu.

31. Automobile Cabrio :

- vehiculele care in echiparea de fabrica sunt prevazute cu plafon textil (softop) trebuie sa aiba un plafon solid dur (hardtop) sau Roll Cage complet.

32. Roll Cage :

- Roll Cage – urile sunt obligatorii. Sunt recomandate branduri dedicate, dar se accepta si rollcageuri neomologate. Controlul de securitate al roll cage – ului se va face la inspectia tehnica. NICIO MASINA NU VA FI ACCEPTATA LA ETAPEPE CAMPIONATULUI NATIONAL 2013 FARA ROLL CAGE!

33. Festivitatea de premiere :

- este obligatoriu ca toti concurentii, oficiali, sponsori, arbitrii, mecanici sa asiste la festivitatea de premiere ;

- echipajele clasate pe locurile I, II, III vor primi : cupe, medalii, plachete, premii etc. ;

- orice sportiv clasat pe locurile I, II, III care nu va fi prezent la festivitatea de premiere va suporta o amenda de 100 EURO.

34. Festivitatea de premiere anuala :

- orice pilot castigator al unui campionat trebuie sa fie prezent la festivitatea de premiere F.R.D.

- se vor acorda cupe, diplome, medalii, premii etc. atat sportivilor cat si echipelor.

35. Regula de 5 minute :

- cand incepe cursa si prima masina este la start ; aceasta nu trebuie sa astepte a doua masina mai mult de 5 minute la linia de start. Indiferent ce cursa ar fi : de incalzire, prima sau a doua cursa (Tsuiso) ;

- aceasta regula nu se aplica cand problema vine de la organizare (probleme cu echipamentul de vulcanizare, probleme de supraaglomerare in parcul rece etc.). Regula celor 5 minute se aplica o singura data pentru acelasi oponent.

36. Sudden Death (cursa a 3-a) :

- pilotii devin din ce in ce mai buni iar situatiile in care punctajul ii situeaza la egalitate sunt si ele mai des intalnite. Daca dupa cursa One More Time nu se va stabili un castigator, se va trece la cursa a 3a desfasurata in sistem Sudden Death, prin care decizia se ia imediat dupa prima runda, daca aceasta nu se termina cu scorul de 5-5. Prima cursa din Sudden Death va fi condusa de cel care s-a calificat cu cele mai multe puncte.

37. Penalizarea drift-ului la viteza redusa :

- in timpul calificarilor se va masura viteza pe tot parcursul rundei cu ajutorul aparatului RADAR si/sau a Telemetriei.

- cand cursa la dublu are loc, in pozitia de lider nu poti sa ai viteza cu 10 % mai mica decat in calificari. Daca este mai mica vei fi sanctionat / punctat cu 0 pct. Ca lider de cursa, tactica de a reduce viteza pentru a provoca subvirarea sau intrarea in spin in a adversarului va conduce la acordarea de 0 puncte. Spectacolul adevarat se realizeaza la viteze cat mai mari si la turatii ridicate.

38. Penalizarea pentru UNGHIUL MIC in drift :

- unul dintre cele mai importante elemente in drift este unghiul, in timpul cursei cel care urmareste trebuie sa pastreze acelasi unghi ca si liderul, sau mai bun. Daca urmaritorul micsoreaza unghiul pentru a creste viteza astfel incat sa se apropie de lider, va fi depunctat ;

- daca urmaritorul foloseste aceeasi tehnica pentru a-si depasi adversarul, nu se va considera o depasire reala si acesta va fi depunctat.

39. Reguli de 0 puncte :

- se acorda 0 puncte in urmatoarele cazuri :

a) Spin (Invartire) – in calificari sau in cursa;

b) daca depasiti leader-ul in timpul unei curse ; (exceptie este atunci cand leader-ul iese inafara pistei sau are o problema tehnica, sau face spin)

c) daca sunteti cu 10 % mai lenti decat in calificari, in cursa ;

d) daca reduceti viteza in mod voluntar in cursa ;

e) daca afisati un comportament nesportiv in cursa ;

f) daca iesiti cu toate cele 4 roti afara de pe pista, in cursa sau in calificari ;

g) daca subvirati in cursa sau in calificari ;

h) daca atingeti in mod voluntar oponentul in cursa, iar aceasta actiune produce spin-out-ul oponentului

40. Burnout-urile si lipsa de respect :

- pilotul care face burnout pe loc cauzand daune permanente pistei de drift sau orice astfel de actiuni cu caracter nesportiv, va fi descalificat din cursa si nu va primi nici un punct, indiferent de punctajul obtinut pana in acel moment.

41. Informatii arbitraj

– calificari – se va face de Comisia de Arbitrii FRD:

- fiecare tura este judecata dupa 4 criterii : VITEZA, UNGHI , LINIE si SHOW. Numai cea mai buna tura se puncteaza.

- VITEZA – se vor acorda puncte atat pentru viteza de atac, cat si pentru viteza medie pe tot parcusul traseului.

- UNGHIUL – se vor acorda puncte atat pentru unghiul de atac, cat si pentru unghiul mediu pe tot parcursul traseului.

Pilotul care va initiaza tarziu driftul, sacrificand astfel unghiul de atac, pentru a obtine maximum de puncte la viteza de atac , va fi punctat cu 0 puncte si la viteza de atac !

- LINIA – este trasa ideala pe care automobilul de competie trebuie sa o urmeze si este marcata de Clipping Points si in interiorul si in exteriorului virajelor, in functie de configuratia traseului. In cazul unui Clipping Point interior, bara fata a automobilului trebuie sa treaca cat mai aproape de acesta. In cazul Clipping Point-urilor exterioare, bara spate a automobilului trebuie sa treaca cat mai aproape de acesta. Distanta masinii fata de Clipping Pont-uri va fi confirmata de arbitrii de Clipping Point

- SHOW – este impresia generala pe care o lasa pilotul la finalul evoputiei. Salutul publicului in timpul driftului, semnalele luminoase sau orice alt element pe care pilotul il face pentru a demonstra ca este 100% in control, aduc puncte la sectiunea SHOW!

- pilotii trebuie sa poata demonstra controlul deplin al masinii, in orice moment. Toti pilotii incep cu 100 puncte, din care se vor deduce un numar specific de puncte, in corelatie cu greselile facute. Fiecare dintre arbitrii acorda un anumit numar de puncte din maximul de 100 posibile, rezultatul final al unei runde fiind media acestor punctaje. Cel mai mare scor pentru fiecare pilot este cel care va fi luat in calcul. Spin-urile si iesirea cu 4 roti in afara pistei sunt de asemenea punctate cu 0 puncte (#39). Pilotul cu cel mai bun scor din calificari va primi 20 de puncte in plus fata de punctajul obtinut la acea etapa !

42. Informatii arbitraj

– lupta la dublu – se va de Comisia de  arbitrii FRD:

- deoarece evenimentele profesioniste de drift sunt jurizate in concordanta cu abilitatile de executie si stil, este obligatoriu ca arbitrii sa fie familiarizati cu caracteristicile masinilor si tehnicile avansate de pilotaj folosite de catre concurenti ;

- luptele la dublu se bazeaza pe doua curse, in format 1-1, adversarii fiind stabiliti dupa Top 16 sau Top 32. Cel mai bun pilot calificat va conduce prima cursa iar cel mai slab calificat, a doua.

Factorul critic de succes pentru masina care conduece este sa poata parcurge traseul la o viteza cat mai mare si cu acceleratia la maxim, fara eroare fiind in acelasi timp, presat de masina urmaritoare. Masina urmaritoare trebuie sa incerce atingerea unei performante mai bune decat a adversarului. Este foarte important ca un pilot sa aibe un parcurs constant al traseului. De cele mai multe ori un pilot pierde o cursa din cauza propriilor greseli (lovirea conurilor, iesirea de pe pista, sub-virarea) decat din cauza unei mai bune performante a urmaritorului ;

- liderul cursei trebuie sa poata urma clar traseul fara a face orice erori datorita neatentiei sau presiunii exercitate de masina urmaritoare ;

- Clipping Point-urile sunt utilizate numai in calificari si nu in tandemuri ;

- Tandemurile arata publicului abilitatea de a controla masina in conditii sustinute de dificultate, cauzate de exercitarea presiunii asupra sau din partea adversarului

- masina urmaritoare trebuie sa urmareasca o evolutie cel putin la fel de buna ca a adversarului. Cu cat distanta fata de adversar este mai mica, cu atat urmaritorul are un avantaj mai mare. Totusi, reducerea distantei fata de lider trebuie facuta cu pastrarea unghiului de deplasare sau chiar cu marirea acestuia, in caz contrar vor exista penalizari. In cazul liderului, acesta trebuie sa urmareasca distantarea fata de adversar pe cat posibil. .

- Depasirea nu este acceptata.

- punctajul acumulat de piloti in timpul cursei. Fiecare cursa va pune in joc un maxim de 10 puncte, care vor fi acordate pilotilor in functie de performanta obtinuta (5-5, 6-4,7-3 etc). La sfarsitul tandemului, arbitrii vor putea lua una din urmatoarele trei decizii :

1. pilotul “A” castiga

2. pilotul “B” castiga

3. Regula “One More Time” – Inca o Data

- in cazul egalitatii dintre pilotii, varianta cu numarul trei va fi pusa in aplicare, iar concurentii vor avea la dispozitie inca doua curse pentru a reglementa situatia.

-Daca dupa cele doua curse aditionale situatia va fi tot de egalitate, se va recurge la regula de Sudden Death, acolo unde primul gresit este primul eliminat.

- Procesul de jurizare se va realiza in zona dedicata de jurizare ;

- Este recomandat ca pilotii sa exploateze masina corespunzator capacitatilor acesteia, si sa incerce sa obtina performante mai bune decat adversarii, si nu sa se retraga intr-o pozitie defensiva din care sa blocheze evolutia acestora din urma.

43. Sistemul de punctaj :

- inscrierea la o cursa : 20 de puncte

- locul I in calificari : 20 de puncte

• Top 32: 40 puncte

• Top 16 : 50 puncte

• Top 8 : 70 puncte

• Locul 4 : 90 puncte

• Locul 3 : 100 puncte

• Locul 2 : 110 puncte

• Castigator : 120 puncte

ATENTIE : Punctele la runda finala sunt duble !!!