Drift… in siguranta ! cu Dodo Toma, Maestru al Sportului

      dodoDupa doar cateva etape de drift la care am participat ca spectator precum si la ultimele doua in calitate oficiala (Iasi si Baneasa), pot concluziona ca fenomenul se afla pe un trend ascendent multumita inimosilor participanti si in special lui Gabi Onofrei, sufletul acestor evenimente care face eforturi enorme in detrimentul performantei personale, fiind rasplatit din pacate de unii participanti cu comportamente complet deplasate pentru orice ramura sportiva !

Am constatat o evolutie in toate directiile de la etapa la etapa (prezentare echipa, masina, piloti) dar sunt si ingrijorat in mod special de lipsa de interes la informare a debutantilor in privinta importantei pregatirii corespunzatoare a masinilor cum ar fi cazul tanarului respins la Iasi sau cel cu rollcage-ul sudat din tevi drepte la Bucuresti.Sfatul meu pentru toti participantii  este sa-si „arunce un ochi” la cum se pregatesc masinile de curse in alte discipline pe 4 roti (circuit, coasta, raliuri, rallycross etc) pentru ca, chiar daca driftul nu este ramura FIA, toate elementele de siguranta ale masinii coincid. In multe situatii observate de mine la automobilele de drift, ca de exemplu in cazul rezervorului de combustibil, daca nu exista posibilitatea achizitionarii unuia de tip FT3 atunci cel original ar fi mult mai sigur si eficient pentru dinamica masinii decat unul confectionat artizanal.

La constructia masinilor as recomanda consultarea Anexei J art.253 a codului sportiv international ce se refera exclusiv la echipamentele de securitate ale masinilor destinate competitiilor. Se regasesc aici toate recomandarile de montare incepand cu contactul general, conducte si pompe, frane, centuri de siguranta, structuri de securitate, ocheti de remorcare, scaune, prinderi, suporti s.a.m.d.

De asemenea aceasta anexa prevede la Art.1: „Comisarii sportivi vor putea exclude un automobil a carui constructie pare periculoasa”.

Regulamentul Campionatului National de Drift este deosebit de evaziv, bland si permisibil si din pacate, nici in aceste conditii nu este respectat in totalitate!

De exemplu amenda pentru lipsa banalei prelate obligatorie sub masina in parcul service care trebuie sa masoare macar 3x5m si pe care cu siguranta si-o poate permite fiecare, este de doar  50,-EUR (mica in comparatie cu cea de la raliuri si coasta unde este de 200.-EUR)  dar din motive de…”debut” nu se aplica.  La etapa de la Baneasa lipsa acestor prelate a cauzat organizatorul mari probleme cu administratorul aeroportului datorita petelor de ulei ramase pe pista.  Nemaivorbind de gunoaiele nestranse in pungi, care pe langa nota generala proasta de imagine, creaza de asemenea probleme organizatorului cu cei ce inchiriaza spatiile necesare desfasurarii evenimentului.

Mi-am permis sa fac aceste cateva comentarii prin prisma zecilor de ani de participare la competitii de sport cu motor si sper ca acestea sa contribuie la dezvoltarea fenomenului „drift” din Romania.

 
This entry was posted in Drift and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>